09 Aralık 2012

NOT TAHTASI AMA TAHTA DEĞİL !


Son zamanlarda moda olan bir uygulama var. Şeffaf kalın PVC malzemeden masa ölçüsünde kestirilip masa koruyucu olarak kullanılması. Bazıları bunun altına dantel örtü koyarak şık hale getiriyor ve hem örtüyü hem de masayı korumuş oluyor. (Eskiden masaların üzerine kalın cam konulması gibi.)
Ben bu uygulamaya pek sıcak bakmıyordum ama balkondaki dolabın üzerine saksı çiçeği yerleştirince, örtüyü korumak maksadı ile mecburen ben de bu şeffaf PVC örtü modasına uydum :)

1 metre fiyatı, kalınlığına göre 16 TL ile 30 TL arasında olan bu malzemeden kalınlığı 1,5 mm. olan en ucuzu benim için yeterli oldu. Bu malzemeden 10cm x 45cm. ölçüsünde bir parça arttı. Bunu da bir yerde kullanabilirim derken AKLIMA BİR ŞEY GELDİ.

Bu malzemenin üzerine tükenmez kalem ile yazılabiliyordu. Peçete ile de silinebiliyordu. Bir kaç silmeden sonra zor olunca kolonya ile ıslatılmış peçete ile denedim. Harika bir sonuç. Defalarca yazıp sildim. Malzemede bir matlaşma olmadı. Hemen işe koyuldum. Ben bu malzemeden bir NOTLUK (Not tahtası bir başka tanım ile akıl tahtası) yapabilirim.

Bunun için 1 adet buzdolabı magneti ya da kullanmadığınız bir çerçeve yeterli. Ben 2 adet magnet kullandım uygun kısımlarını kesmek için. Sizler 1 ad. magneti su içinde bekletip üzerindeki yazılı kısmı soyarak ve bundan 1.5-2 cm. kalınlığında 2 parça elde edecek şekilde keserek de kullanabilirsiniz.

Artan parça 10cm x 45cm. idi. Buzdolabı üzerine notluk yapmak için boyu 15 cm olacak şekilde (10cm x 15 cm), doğrama tahtası üzerinde maket bıçağı ile kestim. Magnetlerden kestiğim kısımları mıknatıslı kısım açıkta kalacak şekilde PVC' ye yapıştırdım. PVC kalınlığı 1.5 mm. den fazla olursa yapıştıracağınız magnet de büyük ya da kuvvetli olmalı.

İnoks buzdolabında fotoğrafta fazla belli olmuyor ama kullanımda sorun yok. Yazılanlar okunabiliyor. Beyaz buzdolabı ya da beyaz metalik bir zeminde daha iyi bir sonuç.

Buzdolabı üzerine bir şeyler takıştırmaktan hoşlanmıyorsanız diğer bir alternatif daha var. Kullanmadığınız boş bir çerçeve. 

Çerçeveye önce PVC yi yerleştirip arkasına beyaz bir karton ve çerçevenin arka kısmını yerleştiriyorsunuz. Bunu da mutfakta duvara asabilirsiniz. En çok ihtiyaç listesi mutfakta ne de olsa:)

Bu malzemeyi başka amaç ile de kullanabiliriz. Fotoğraf bulunan bir çerçevenin camı kırıldı. Ama değiştiremedik. Cam yerine bunu da takabiliriz. Ancak zamanla fotoğrafa yapışıp, fotoğrafı bozma riski olabilir. Kısa süreli bir çözüm olabilir. 

Başka bir kullanım alanı da,  daha büyük ebatlarda yine bir çerçeveye monte ederek, ya da direk olarak PVC malzemeyi duvara sabitleyerek, çocukların odasında ders programları, sınav tarihleri, notları vs., ofiste veya çalışma odasında not tahtası olarak kullanılabilir. Tükenmez kalem ile yazılanların sadece kolonyalı mendille (ıslak mendil değil) defalarca silinebilmesi, not tahtasının sürekli olmasını sağladığından hem pratik, hem de maliyeti düşük bir uygulama. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder