27 Kasım 2011

NORMALİN ABİYEYE DÖNÜŞÜMÜ

Bir yılbaşı gecesi için boncuklarla işleyip hazırladığım pantolon, çanta ve tasma kolyenin yapılış aşamaları görüntüleri olmadığı için üzgünüm. Henüz internetin yaygın olmadığı ve paylaşım ortamlarının olmadığı yıllarda (1999-2000) yaptığım bu çalışmayı yıllar sonra sizlerle bu ortamlarda paylaşacağım aklıma gelmezdi.

Pantolon normalde gündüz giyilen ama abiye olmaya elverişli bir kumaşı olduğundan sadece yan dikişleri üzerine basit bir boncuk işlemeyle abiye pantolona dönüştürüldü.
Pantolon Paçası
    Pantolon Paçası

Pantolon Paçası


Pantolonun 

yan dikişi üzerine 

yapılan iş
Organze kaplanıp işlenmiş çanta

Çantam ise daha önce kullandığım uzun zincirli siyah bir çantaydı. Bir müddet kullandıktan sonra rengi soluklaşmaya başlamıştı ve artık gündüz de kullanamıyordum. Önce bir kağıt üzerine çanta yüzeylerinin kalıbını çıkardım. Bu kalıpları Siyah organze kumaşa uygulayarak kestim ve direk olarak her bölümü çanta üzerine kenarlarından el dikişi ile diktim. Dikiş yerleri görünmesin diye üzerine pul diktim. Pantolon ile uyumluluk için de boru boncuklarla çanta kapağı üzeri işlendi. Sapı için kullanılmayan yumuşak bir kemeri istediğim boyutta keserek organze kapladım ve kenarlarına ara ara siyah boncuklar dikerek çantaya uyumlu hale getirdim. 

Kemerden arta kalan kısmı da atmamak için ve geceye bir aksesuar olması amacıyla, yine kemeri organze kaplayarak, bir kenarına pul geçirip üzerini boru boncuk ve normal boncuklarla işledim. Boyun kısmına 2 adet çıt çıt la tasma kolyemi tamamladım. Ucundaki sarı metalli parça ise daha önce annemin yaptığı bir küpenin teki. O da ayrı bir hava kattı tasma kolyeye.
Kullanılmayan bir kemerin
organze kaplanıp işlenerek
tasma kolye haline getirilmiş hali
     


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder