03 Mart 2012

CEVİZ KABUĞUNDAN MUMLUK


Atık mumlardan ya da satın alınacak parafinden yapılabilecek bu mum atık mumlardan yapılmıştır. Atık mumlar metal bir kap içinde benmari usulü (içinde su olan bir kap içine oturtularak ateş üzerinde ısıtılma) ile önce sıvılaştırılır. Daha sonra ceviz kabuğu içine dökülür. Pamuk ipliği erimiş muma batırılarak gerekli uzunlukta ceviz kabuğu içine yerleştirilir bir saç tokası yardımıyla dik durması sağlanır ve donması beklenir. Mum yandığında ceviz kabuğu da yanmasın diye ben bunu bir şamdandaki suya koymayı uygun buldum. Şamdandaki suyu da evdeki kırmızı renkli kalem ucu ile renklerdim. Şamdan daha güzel süslenebilir.

Bu mumlardan çok sayıda yapılıp geniş cam bir kap içinde de kullanılabilir. (Başka formlarda mum yapımında Parafin kullanıldığında içine bir miktar da stearin eklenirse mumun akmadan yandığını duydum ama henüz denemedim.)


Bu projemi 24.12.2009 tarihinde Derya Baykal'a gönderdim ve 25.12.2009 tarihinde programında (Show TV) yayınlandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder