10 Mayıs 2012

FERMUARLI VE KÜRKLÜ BAYAN HIRKASI


















Bir örgü sitesinde fermuarlı sade bir model olan bu hırkayı ördükten sonra, kendimden ilave olarak sadece yaka ve kollarına kürk geçirmek hırkayı spor halden şık bir hale getirdi. Hırkanın örneği saç örgü ve pirinç örgüden oluşmakta. Esas örnekte yaka pirinç örgüden oluşan bir hakim yaka idi.
Bir gün pazarda dolaşırken bu kürk parçasını görünce AKLIMA BİR ŞEY GELDİ. Ve hırkanın yaka ve kollarına kürk takmayı düşündüm.  12 cm. x 100 cm. boyutundaki bu parça yeterli oldu. Kol çevresi kadar kısmı kestim ve bunu da 12 cm.lik kenarından ikiye keserek iki kol için kürkü ayırdım. Kalan diğer kısmı yaka çevresine önce bir kenarını diktim, sonra katlayıp iç kısmını dikerek hakim yaka şeklini oluşturdum. Yaka uçlarını fermuarı diktikten sonra işlem görmesi için açık bıraktım. 

Hırka önüne fermuarı kapalı şekilde önce teğelleyip, daha sonra hırkanın yünü ile elde makine dikişi yaptım. 50 cm. lik fermuar tam ölçü oldu. Fermuarın yaka kısmında artan kısmı yakadaki kürkün açık kısımları içine yerleştirerek dikiş ipiliği ile diktim. Kollardaki kürkü de yine dikiş ipliği ile hırkanın kollarına monte ettim. Tamamen spor olan bir hırka bu kürkler ile tamamen havasını değiştirdi ve şık bir hırka oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder