19 Nisan 2012

KAYISI KURABİYESİ


Bu kurabiyeyi, tarifini Malatya Valiliği Yayınlarından "Malatya'nın Mahalli Yemekleri" adlı kitabından alarak yaptım. Ancak kitaptaki ismi Kayısı Bisküvisi. Kurabiye tadında olduğu için ben Kayısı Kurabiyesi diye adlandırdım.
Malzemeler:
1 paket (250 gr) margarin
2 yumurta 
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı pudra şekeri
Aldığı kadar un (500-750 gr. arası)
1 su bardağı kayısı marmelatı (kurabiyeleri birbirine
yapıştırmak için)
1 fiske yeşil-sarı-kırmızı gıda boyası (ben yeşil boya
kullanmadım. Bir mercimek tanesi kadar toz gıda boyası yeterli oluyor.)
1 avuç toz şeker
Biraz kayısı yaprağı (süslemek için). Ben yapma çiçek yaprağı kullandım.


Yapılışı:
Yağ, yumurta, pudra şekeri geniş bir kapta iyice ezilir. Aldığı kadar un, kabartma tozu ve vanilya ilave edilerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlanır. Hamur 10 dk. dinlendirilir. Ceviz büyüklüğünde parçalara ayrılır. Oval şekli verilerek yağlanmış tepsiye dizilir, hafif kızarana kadar (190-200 derece önceden ısıtılmış fırında) pişirilir. Kurabiyeler biraz soğuduktan sonra, aralarına marmelat sürülerek  birbirine yapıştırılır. 

Diğer tarafta 2 ayrı kasede (yeşil boya kullanılırsa 3 kasede) 2 kaşık toz şeker, 1 çay bardağı su ile şekerli su hazırlanır. Bu kaselerden birine çok az sarı, diğerine çok az kırmızı toz gıda boyası eklenerek boyalı sular hazırlanır.

Kurabiyelerin bazı bölümleri bu sulara batırılarak toz şekere bulanır. Servis tabağına dizilir. Aralarına yeşil yapraklar koyularak süslemesi tamamlanır. Afiyet olsun.

Öneri: Bir daha yaptığımda, hazırlanan boyalı suya biraz kayısı esansı (gıda için) ilave etmeyi düşünüyorum. Kurabiye görüntüsü kadar tadı ile de kayısıya benzesin diye :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder