22 Nisan 2012

TURŞU KÜPÜ

Eskiden aileler kalabalıktı, kışın her an istenilen gıda malzemelerini her yerde bulmak o kadar kolay değildi. Bu sebeple reçeller büyük kavanozlarda, turşular 20-30 lt. lik büyük küplerde yapılır ve saklanırdı. Bu küplerden bir kaç tane de benim çocukluğumdan da hatırladığım kadarı ile annemde de vardı. Artık kullanılmayan eşyalar ile birlikte o da tedavülden kalkmış ve eşya saklanan bodrumda yerini almıştı. 15- 16 yıl önce idi AKLIMA BİR ŞEY GELDİ.

Annemden onlardan birini istedim. Ne yapacağımı merak etti. Siz de merak ettiniz belki. 

Giriş kapısının yanına yerleştirdim ve ŞEMSİYELİK olarak kullanıyorum. Orijinalliği bozulmasın diye hiç bir işlem yapmadan, at malzemesi satan yerlerden temin ettiğim boncuklu bir kuşak, iğne oyalı bir yazma ve tahta kemer ile renklendirdim.







Hazırladığım bu küpü başka bir amaç için de kullanabileceğimi daha sonra farkettim. Görmek için tıklayınız 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder