17 Nisan 2012

PENYE BLUZ'ün PİLİLİ ELBİSE'ye DÖNÜŞÜMÜ

Daha önceleri beli açıkta bırakan kısa penye t-shirtler çok modaydı. Fazla uzun süre giyemediğim böyle bir penyem yepyeni kaldı. Atmaya hiçbir zaman kıyamadığım için mutlaka bir şekilde değerlendirebilirim diye sakladım ve aklımdaki projemi gerçekleştirmek için uygun kumaş arayışındaydım. Pazardan parça kumaşlar içinden, düz penyeme kombin oluşturacak tam rengine uyan desenli lacivert bir kumaş buldum. (Hiç kırışmıyor ütü istemiyor mağazada arasam bulamayacağım bir kumaş) Metresi 2 TL. Ucuz almamın sebebi de eğer projem bittiğinde elbisem hoşuma gitmezse fazla zarara uğramamak içindi. Elbiseyi dikerken hiç kalıp kullanmadım. Makinede düz dikiş yapabilen her bayan yapabilir.
Malzemeler:
1 adet penye Bluz
Eni 140 cm. olan kumaştan 1 mt. kumaş 
(Penyenize uyan renklerde)




Kumaşı etek boyu 65 cm. olacak şekilde kesip enine 2 ye katladım. Sadece arka ortası dikişli olacak şekilde yanlarda ve önde dikişsiz bir beden hazırladım. Bluzümün tam göğüs altına monte edeceğim için bluzün göğüs çevresini ölçtüm. (Bluzü giyerek üzerinizde göğüs çevresi ölçüsü almanız ve monte edeceğiniz yeri işaretlemeniz daha sağlıklı.) Bitmiş hali o ölçüde olacağından kumaşın geri kalan kısmını (140 cm. en - 2.5 cm dikiş payı - 90 cm. bitmiş ölçü = 48 cm ) pili hazırlamada kullandım. Öne ve arkaya Ön ve arka ortasından 6cm uzaklıkta olacak şekilde 4 er tane ütüsüz pili hazırladım ve pili olacak kırmızı renkli çizgileri 10 cm. diktim. Ortadan işaret aldığım kısmı bluzün yan dikişleri ile çakıştırıp bedeni bluze monte ettim.


Kollarına yarım daire kol ağzı hazırladım. Bluzün kol çevresi 25 cm olduğundan bunun yarısı 12,5 cm ve boyu da 9 cm. olacak bir kağıt kestim. Kağıdı da 7-8 eşit parça olacak şekilde bir kenardan diğer kenara ok yönünde kestim ucunda kesmeden bıraktım  (yukarıdaki şemadaki gibi). Kumaş katına 9 cm. lik kısım gelecek şekilde diğer parçaları 2 cm. ara ile yelpaze gibi açarak en son parça da diğer kenara gelecek şekilde 90 derecelik açı ile yerleştirip dikiş paylı olarak kestim. Yarım daire bir kol ağzı oluştu. Bu parçadan 2 adet hazırladım ve kol uçlarına monte ettim.

Yaka Çalışması: Kol ve beden çalıştıktan sonra artan kumaşımız 75 cm e 32 cm. ve tamamı yaka için kullanılır.
Penyeyi giyerken yakayı esneterek giydiğimiz için yakaya monteli olan bir şey dikmek istemedim. Giyerken dikişler sökülür diye. Bu sebeple portatif yaka yaptım. Kalan Parçayı ortadan ikiye katlayıp kenarlarını diktim. Daha sonra da diğer iki kenarını dikerek boru şeklinde portatif degaje yaka şeklinde yaka oluşturdum. İstendiğinde kullanılabilecek bir  yaka hazırlamış oldum. (Bu yakayı 1985 yılında gittiğim dikiş kursunda, diktiğim bir elbiseye uygulama sırasında öğrenmiştim.)

Yaka, kullanılırken serbest de bırakılabilir, istenirse ikiye katlanarak da kullanılabilir. İstenirse uyumlu başka bluz veya kazaklar ile bile kullanılabilir.


Bu projemi 05.11.2010 tarihinde Derya Baykal'a gönderdim ancak o tarihlerde fazla takip edemediğim için programında yayınlandığı hakkında bilgim yok.

Aynı yöntemle bir de eteği 6 parça olan yazlık elbise hazırladım. Onu da bu blogda görebilirsiniz. TIKLAYINIZ.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder